Om Utafor Boksen

Vi er et fellesskap der du møter nye mennesker, utvider nettverket ditt, utvikler egne ideer og finne nye veier til jobb eller utdanning.

Vi startet Utafor Boksen i november 2019 fordi vi hadde et ønske om å skape bedre tilbud og tjenester i kommunen, sammen med de som skal benytte seg av disse. Vi samarbeider tett med både innbyggere, privat næringsliv og det offentlige om veien til dette målet.

Vår samlede livserfaring er en viktig del av den kompetansen som gjør Utafor Boksen spesielt egnet som samskaper og brobygger. Foreningen er stiftet for å skape et inkluderende fellesskap, møte andre med lignende erfaring, og utforske og bygge egen kompetanse sammen. Vi ønsker at våre medlemmer både skal ha noe meningsfylt å gjøre, og skal kunne jobbe med egne forretningsideer. Utafor Boksen utvikler sine aktiviteter etter ønske og initiativ fra vårt team og våre medlemmer.

Vi ønsker å bidra til alternative veier til utdanning og jobb, i samarbeid med utdanningsinstitusjoner, næringsliv og kommuner. Vi tror på at vi sammen kan skape de beste løsningene!

Les mer om teamet vårt her.

Våre samarbeidspartnere

Ski og Oppegård frivilligsentraler

Disse frivilligsentralene er lokalisert i de tidligere kommunene Ski og Oppegård. De driver ulike frivillige aktiviteter, både alene og sammen med sitt nettverk. Samarbeidet handler om lån av lokaler og utstyr, utføring av frivillige oppdrag og felles aktiviteter.

NAV

NAV er en samskapende aktør inn i arbeidet og jobber tett med Utafor Boksen. Vi samarbeider om alt fra rekruttering, tiltak, aktiviteter, oppdrag og brukermedvirkning. Sammen jobber vi med å finne nye og alternative veier til jobb og utdanning.

Nordre Follo kommune

Kommunen har en fellesskaper som er medlem i foreningen, og samarbeider i tillegg med Utafor Boksen om aktiviteter, rekruttering, lokaler og tiltak. Kommunen bidrar til at Utafor Boksen får både innpass og moment på relevante samarbeidsarenaer.

Fontenehuset

Fontenehuset Nordre Follo opprettes høsten 2020. Samarbeidet går på kartlegging av behov hos målgrupper, gjensidig rekruttering og felles aktiviteter.

Nordre Follo kirkelige fellesråd

Fellesrådet låner ut lokaler og utstyr til Utafor Boksen, i tillegg til felles aktiviteter og prosjekter. Diakonissen bidrar med samtaler og praktisk støtte inn i prosjektene.

Ski friomsorgskontor

Friomsorgen benytter prosjekter i Utafor Boksen som aktivitet for gjennomføring av samfunnsstraff, og bøtesoning for straffedømte i regionen.

Flyktningetjenesten

Flyktningetjenesten er er viktig for å rekruttere medlemmer til Utafor Boksen. De bidrar med kompetanse og nettverk på sitt område. Vi samarbeider om søknader og gjennomføring av prosjekter, samt alternative veier til jobb og utdanning.